پيام تبريکيه به مناسبت 8 مارچ
شورای اروپايي نهضت فراگير شورای اروپايي نهضت فراگير

زنان با شهامت و پرافتخار!

 

اجازه دهيد صميمانه ترين تبريکات خويش را به مناسبت اين روز تاريخي به همهء شما مادران و خواهران عزيز تقديم داريم.

زنان کشورما امسال از اين جشن سترگ در شرايطي تجليل به عمل مي آورند که زمستان سرد و از دست دادن دلبندان شان از يکسو و خشم و قهر مردان ظالم نسبت به بسياری از آنان در بسا از مناطق کشور ، نبود زمينه کاريابي ،عدم امکانات اوليه صحي و ساير امکانات لازم زنده گي از سوی ديگر نه تنها بر فضای جشني سايه افگنده،بلکه آنان را بيشتر از پيش به عدم توجه دولتمردان و نبود حقوق مساوی و تطبيق قانون نسبت به سرنوشت نيمي از پيکر جامعه ما وا داشته است.

آری! اين همه بي توجهي نسبت به زنان و نبود دورنمای روشن زنده گي آنان با وجود وعده های پيهم مقامات دولتي و جامعه جهاني مبني بر سهيم ساختن هرچه بيشتر آنان در زنده گي سياسي و اجتماعي جامعه ما،آرزومندی همه را کمرنگ ساخته و به بي باوری واداشته است.

به باور ما اکنون زمان آن فرا رسيده است تا به زنان،اين قربانيان اصلي جنگ های خانمانسوز،بنيادگرايي مذهبي و زورگويي مردان درنده خو مقامات صالحه کشورما نه تنها با دلسوزی و دقت توجه لازم مبذول دارند،بلکه با يک چرخش اساسي کار به خاطر بهبود زنده گي زنان را در الويت قرار دهند.نبايد تنها به موجوديت يک وزارت نمادين زير نام وزارت زنان و يا چند برنامه نمايشي ديگر اکتفا ورزيد.بايد از تجارب سياست ارزنده دولت جمهوری افغانستان در قبال زنان استفاده لازم نموده و راهکار های کارشناسان مجرب اين پهنه را مطالبه و به کار بست.

در فرجام يکبار ديگر جشن 8 مارچ را به همه زنان رنجديده و زجرکشيده کشورما تهنيت گفته و آرزو مي بريم تا زنان پرافتخار کشورما بيشتر از اين در رنج و درد بي عدالتي اجتماعي نسوزند.

به پيش به سوی تحقق خواست ها و حقوق زنان کشورما

 

شفيق الله توده يي

رييس شورای اروپايي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان

 

 


March 6th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها